خبرهای تکنولوژی

تخصصی ترین مقالات فناوری اطلاعات

اضافه کردن جزئیات سایت در شبکه های اجتماعی

Open Graph چیست؟ جستجوی اجتماعی مقوله جدید در سئو و بهینه سازی

شاید یکی از بزرگترین مراحل بهینه سازی وب سایت ها یا تبلیغات در زمینه بالا بردن سئو و نقدینگی وب سایت ها امروزه از شبکه های مجازی معروف دنیا باشه پس چه بهتر هست که عملکرد آن ها را برسی کنیم و در زمینه بالا بردن کیفیت وب سایت هایمان در ثبت این جستجوگر ها تلاش کنیم بخاطر همین موضوع امروز گراف جستجوی کاربران را معرفی می کنیم که فیسبوک از آن استفاده می کند برای پیدا کردن کاربران یا موارد خاص مورد نیاز ملیون ها کاربر فعال در این شبکه , و روش پیاده سازی در وب سایت نیز در این مقاله به شما آموزش داده خواهد شد.

قبل از آن که وارد موضوع اصلی بشویم تعریفی از Open Graph را بیان کنیم تا آشنایی نسبت به این مقوله در ذهن شما بیشتر شود

Open Graph چیست؟ جستجوی اجتماعی مقوله جدید در سئو و بهینه سازی

قبل از معرفی این سیستم به صورت کامل کاربرد زیادی بین کاربران نداشت ولی بعد از انتشار کامل این جستجوگر در فیسبوک کاربران می توانستن به سادگی موارد مورد نیازی که در این جستجوگر دنبال می کردند را با اولیت بندی به صورتی که هر کدام را دوستانشان بیشتر تقویت می کردند در مرحله بالا ببنید استفاده کنند !!

شاید در بازه زمانی کوتاه بی کاربرد باشد ولی فکر کنید ملیون ها نفر دنبال ملیون ها نقر دیگر هستند که در سراسر جهان پخش شده اند و به سادگی پیدا می شوند  !! نظرتون چیست خوب هست؟

این جستجو چطور کار می کند ؟

شاید بدانید که گوگل با جمع آوری تاریخچه ای از شما ها که از سیستم های قدرتمندش استفاده می کنید برای شما جستجو را در متور های قدرتمند تر و شیرین تر می کند  کاریست که سال ها در حال انجامش هست و خیلی کم در این ابعاد پیشرفت نموده  نسبت به گرافی که امروز در مورد اون صحبت می کنیم یعنی جستجوگر Open Graph .

Open Graph چه کار می کند  ؟ بجای اینکه جستجو را در قسمت ثبت اطلاعات صفحات و وب پیج های اینترنتی و بانک اطلاعاتی وب سایت ها مشغول بکند تمرکز اصلی را در زمینه علاقه مندی ها و جستجو در زمینه نیاز های شما متمرکز می کند.

 

شرح بعضی از پارامتر های این الگو  :

 

صفحاتی که دارای بیشترین لایک باشند بیشتر دیده می شوند :

بدیهی می باشد که صفحه هایی که دارای علاقه مندی بیشتر می باشند افراد بیشتری رو جذب کار خودشون کرده اند پس خیلی بیشتر از دیگر موارد در جستجو ها دیده می شود 

اهداف صفحه های خودتان را مشخص کنید  :

خشلی از صفحه ها در شروع کار دارای یک هدف خوبی هستند بعد از مدتی از اون هدف خارج می شوند و کاربران رو تشویق به چک نکردن صفحه در روز می کنند که باعث مشکلات زیادی برای شما می شود 

 

مشخص کردن موقعیت کاربران یا دوستانتان !!

خوب خیلی سخت هست که کاربران را مجبور کرد که مشخص کنند موقعیت زمانی و مکانیشون رو ولی بدانید که در تجارت باید مشخص شود محدوده فعالیت که این امر بسیار مهم و کاربردی هست

 

آیا جستجو در شبکه های مجازی می تواند جای گوگل را بگیرد ؟

همیشه فکر می کنم جایی که کاربران زیادی جمع می شوند بسیار خوب هست که در اونجا فعال باشیم و قسمتی را از ترافیک اون وب سایت را مال خودمان بکنیم با این فعالیت ها و تبلیغات ها و موارد برنامه نویسی چیزی را از دست نمی دهید بلکه اضافه می کنید به داده های خودتان 

 

 

خوب حال وقت این هست که اطلاعات دقیق تری رو با هم در پیش بگیریم 

 

معرفی گراف باز یا Open Graph


پروتکل گراف باز را قادر مي سازد هر صفحه وب را تبديل بکنید به يک شيء غني در يک گراف اجتماعي به طور مثال هر جستجویی که در فیسبوک زده می شود باعث می گردد که موارد مربوط با مرتبط به هم نیز نمایش داده شود  این فناوری به شما کمک می کند تا در یک گراف باز Open Graph صفحه خود را نماینده غنی ای در جستجوی اچتماعی بکنید. که فراتر از یک وب سایت می باشد بلکه همه صفحه های وب پیج های ساخته شده و در آینده ساخته می شوند را در بر می گیرد.

 

راه حل برای پیوست به این جستجوی بزرگ اجتماعی چیست  ؟

در پروتکل اولیه RDFa  شما باید در مرحله اول کلید های متا را به سورس وب سایت خود اضافه کنید و در تقویت کردن متا ها تلاش بیشتری به عمل بیاورید

 

معرفی متا ها :

 

og:title : شما می توانید تیتر یا نام موضوع را بیان کنید (نام موضوع)

og:type : در این متا شما باید نوع موضوع را مشخص کنید که در مورد چه چیزی هست  فیلم هست یا بازاریابی و ...

og:image : تصویری که نماینده شما در گراف باز هست که باید لینک تصویر را قرار بدهید

og:url : شما باید در این مکان آدرسی که نماینده شما هست را قرار بدهید که بیشتر موارد لینک همان تایپیک یا پست را قرار می دهند 

 

برای مثال شما می توانید متا های زیر را ببنید 

 

<html prefix="og: http://ogp.me/ns#">
<head>
<title>نام فیلم (1996)</title>
<meta property="og:title" content="نام موضوع" />
<meta property="og:type" content="video.movie" />
<meta property="og:url" content="http://www.namesite.com/title/tt0117500/" />
<meta property="og:image" content="http://namesite.com/images/rock.jpg" />
...
</head>
...</html>

 

شاید شما فکر کنید که تا همینجا موضوع کلا تمام می شود ولی نه اشتباه می کنید این جستجوگر از شما اطلاعات بیشتری رو نیز طلب می کند می خواهد که از علاقه مندی خود در جستجو به آن توضیح بدید

 

متای های زیر نیز در صورت نیاز باید در سورس قرار بگیرند 

 

توجه : این متا ها اختیاری هستند و جنبه تقویت بیشتر پست دارند

 

og:audio - لینک فایل صوتی .
og:description - توضیحات تکمیلی در مورد موضوع.
og:video - لینک ویدیو مربوط به موضوع.

og:determiner : پیشفرض اشاره .

og:locale : محل مورد نظر از نظر زبانی مثل  fa_IR.

og:locale:alternate مجموعه ای از دیگر زبان هایی که دوست دارید از آن خبردارشوند 

og:site_name اگر این موضوعی که دارید در موردش صحبت می کنید گوشه از یک جسم بزرگ هست باید یک نامی برایش جدا شود مثلا  بهینه سازی 

 

بیشتر قسمت های این متا تگ ها مشخص می باشند ولی مثالی از وب سایت سازنده قرار می دهیم 

 

<meta property="og:audio" content="http://example.com/bond/theme.mp3" />
<meta property="og:description" 
content="tozzihat." />
<meta property="og:determiner" content="the" />
<meta property="og:locale" content="en_GB" />
<meta property="og:locale:alternate" content="fr_FR" />
<meta property="og:locale:alternate" content="es_ES" />
<meta property="og:site_name" content="name" />
<meta property="og:video" content="http://example.com/bond/trailer.swf" />

 


نظرات

مهدی
مهدی

خیلی خوب بود ممنون‎ ‎


نظر بدهید